Ikoula managed services: Informatiebeheer

Ikoula managed services: Informatiebeheer
Het aanbod MSP’s van IKOULA, toelichtingen.

MSP staat voor Managed Services Provider. In het Frans spreken we van een oplossing voor Informatiebeheer.
Een dienst voor Informatiebeheer omvat het beheer op afstand van een computerplatform voor rekening van een onderneming. Deze dienst is gericht op zowel kleine en middelgrote ondernemingen als grote ondernemingen, die er elk hun voordeel mee kunnen doen:







  • Voor kleine en middelgrote ondernemingen , is serverbeheer vaak een zeer tijdrovende en soms onvoorspelbare taak. Ofwel huren zij een systeembeheerder in die het risico loopt intern onderbezet te zijn, en een niet te drukken kost vertegenwoordigt. Of zij vertrouwen op incidentele interventies van dienstenleveranciers. Als MSP biedt IKOULA continue assistentie, inclusief het anticiperen op uw behoeften.
  • Voor grote ondernemingen , die al een CIO (Chief Information Officer) hebben, maakt het aanbod inzake informatiebeheer van IKOULA het mogelijk deze laatste te ontlasten van zijn dagelijkse beheerstaken. Zo kan de IT-afdeling van de onderneming zich concentreren op zijn interne klanten en de evolutie van zijn bedrijfsapplicaties, zoals het klantrelatiebeheer of CRM.

De drie pijlers van informatiebeheer bij IKOULA


  • Een budget onder controle dankzij het forfait per maand

    Voor alle ondernemingen is het IT-budget een echt probleem. Elk jaar brengt zijn deel van innovaties, veranderingen, behoeften van aanpassing aan de evolutie van de klanten ... Dit geldt met name voor de kleine en middelgrote ondernemingen. Wanneer zij op een probleem stuiten, moeten zij vaak een beroep doen op een externe dienst, waarvan het reactievermogen niet gewaarborgd is en waarvan de prijs zeer hoog kan oplopen.

    IKOULA biedt een vast maandelijks bedrag voor het beheer op afstand van uw informaticaplatformen. Zo kunt u anticiperen en uw budget beter beheersen en kunt u uw toekomstige investeringen beter dimensioneren.

  • Een geautomatiseerd proces

    Wij automatiseren repetitieve en toezichthoudende taken zo veel mogelijk om de middelen van onze IT-ingenieurs vrij te maken voor complexe taken. Dankzij deze automatisering kan IKOULA IT Managed Services garanderen dat zijn specialisten beschikbaar zijn om werken met een hoge toegevoegde waarde uit te voeren, terwijl het traditionele onderhoudswerk op de achtergrond wordt uitgevoerd. Wij richten ons op klantrelaties om u een service te bieden die is afgestemd op uw behoeften.

  • Proactieve hulp

    Dankzij de beschikbaarheid van onze specialisten kunnen wij een proactieve service bieden. Wij voeren maandelijks audits uit van elk platform of server, wat ons in staat stelt de logs en trends in het gebruik van hulpbronnen te analyseren en zo te anticiperen en proactief te handelen op potentiële behoeften aan verhoging. Onze teams voeren ook een dagelijkse controle uit van de volgende punten:

    • - Veiligheidslekken in alle toepassingen en het systeem.
    • - Ondersteuning van oplossingen en systemen door de redacteuren om een antwoord te kunnen geven als de ondersteuning van een oplossing wordt stopgezet.
    • - Status van back-ups en beschikbaarheid van middelen om altijd een functionele back-up te garanderen.

    Een gewone externe dienstenleverancier is reactief, in die zin dat hij alleen ingrijpt als u hem belt om een probleem op te lossen.

    IKOULA onderscheidt zich door zijn vermogen om te anticiperen op uw behoeften en zelfs op mogelijke storingen, om oplossingen aan te reiken voordat uw activiteit eronder lijdt. Deze proactiviteit is het grootste voordeel voor onze klanten, dat mogelijk wordt gemaakt door het feit dat wij hen automatisering kunnen aanbieden.

Ons concurrentiële aanbod van Managed Services

Concreet omvatten onze diensten de dagelijkse ondersteuning van onze klanten bij het beheer van hun IT-infrastructuur en het waarborgen van de supervisie en het toezicht daarop. Of het nu gaat om ondersteuning bij de aanpassing van uw tools aan uw voortdurend veranderende behoeften, de bewaking van het goede verloop van alle processen of de interventie in geval van nood om een defect te verhelpen of apparatuur te vervangen, IKOULA zorgt voor alles. Ons doel is uw werk te vereenvoudigen door de IT-beheertaken van u over te nemen en vooral door eventuele storingen tijdig op te sporen.
Aangezien de behoeften van elke onderneming verschillend en specifiek zijn naar gelang van hun omvang en hun activiteitensector, delen wij ons aanbod in vier niveaus in:


Liberty, Prime, Business en First. Onze proactiviteit is gegarandeerd in al onze pakketten,
net als de toegang tot onze informatiebeheerdeskundigen.

  • Liberty, de essentiële basis

    Ons Liberty-aanbod betreft hoofdzakelijk klantenondersteuning, met speciale en beveiligde klanteninterfaces. IKOULA levert 24 uur per dag, 7 dagen per week gegarandeerde, gecertificeerde en gecontroleerde apparatuur. Indien nodig, garanderen wij een vervanging van de apparatuur binnen de 24 uur. Ons team van verkoopingenieurs staat tot uw beschikking voor alle verdere informatie. Met het Liberty-niveau geniet u van onze pijler Proactiviteit: wij garanderen een interventie binnen de 4 uur wanneer onze diensten een probleem detecteren.
    Wij bieden u een back-up service. In geval van een storing kunt u uw gegevens herstellen via een speciale en efficiënte webinterface.

  • Prime: de regelmatige supervisie

    Het Prime-aanbod is ontworpen om sneller te zijn, met proactieve interventie binnen 2 uur na het detecteren van een anomalie, en een garantie van vervanging van apparatuur binnen 12 uur. Bovendien zijn onze interventies ter plaatse 24 uur per dag, 7 dagen per week gegarandeerd.
    Maar het grootste voordeel is regelmatige monitoring, een maandelijkse hardware- en beveiligingsaudit met e-mailrapportage, en contact met uw persoonlijke verkoopingenieur voor al uw vragen.

  • Business: een pakket op maat, aangepast aan uw processen

    Met het Business-aanbod zijn de interventieprocedures aanpasbaar. Deze laatste worden ook aanzienlijk versneld, want wij garanderen een interventie binnen 4 uur per e-mail en binnen 15 minuten per telefoon. De proactieve termijn wordt ook verkort met een interventie binnen 1 uur na detectie van het probleem door onze dienst.
    Het maatwerk heeft ook gevolgen voor de controleprocedures, en de klant neemt deel aan het opstellen van de specificaties.
    Naast gegevensherstel omvat dit pakket ook 40 GB aan back-upruimte.

  • First: Het meest complete aanbod

    Het First-aanbod omvat toegang tot uw toegewijde technische expert en interventies en dit 24 uur per dag, 7 dagen per week. Alles is inbegrepen en alle diensten zijn aanpasbaar. Bovendien profiteren First-klanten van onze proactieve aanpak, aangezien wij altijd oplossingen bieden om uw infrastructuur te laten evolueren naargelang uw behoeften.

IKOULA efficiëntiegaranties


Om u beter van dienst te zijn, bieden wij een bonus-malussysteem aan. Wat betekent dit?
Vanaf het Prime-aanbod sanctioneert IKOULA zich als kwaliteitsvolle Managed Services Provider in geval van vertraging! Als een beschikbaarheidsgarantie niet wordt gehaald, krijgt de klant een korting van 5% op zijn maandelijkse factuur, met een maximum van 20%.
Voor onze First-klanten strekt dit systeem zich uit tot het tijdstip van interventie en het respecteren van de datum van indiening van de maandelijkse rapporten.

CookiesPrivacy