Outsourcing PRIME-serviceniveau

Besteed het toezicht en de monitoring van uw infrastructuren uit

Om zichzelf te bevrijden van technische beperkingen en te profiteren van de ondersteuning van experts, biedt IKOULA bedrijven een compleet outsourcingaanbod, verdeeld in 4 serviceniveaus, afhankelijk van het type infrastructuur en de aangetroffen behoeften.
Het PRIME-niveau is het 2e niveau van de IKOULA-outsourcingservice en biedt naast klantenondersteuning en IKOULA's eigen hardwaregarantie, supervisie en audit van de infrastructuur. Dankzij de ondersteuning van een toegewijde verkoopingenieur kunnen bedrijven die zich op dit serviceniveau abonneren profiteren van systeemtoezicht (CPU, RAM, harde schijf, enz.) En services (HTTPS, Database, enz.) Die worden uitgevoerd met de Zabbix-tool. , gevolgd door maandelijkse rapportage. Ook worden de componenten gemonitord en wordt er maandelijks een security audit uitgevoerd.
Met het PRIME-niveau profiteren bedrijven ook van de IKOULA-voordelen, namelijk meertalige teams, aanwezig in de datacenters en 24/7 beschikbaar via e-mail of telefoon voor vragen.




Ontdek het PRIME-niveau van IKOULA-outsourcing




NIVEAU LIBERTY
LIBERTY-niveau Klantondersteuning
en hardwaregarantie
CADEAU
Neem contact
PRIME-NIVEAU
PREMIUM-niveau Liberty-niveau
+ Toezicht en audit
Neem contact
BEDRIJFSNIVEAU
ZAKELIJK niveau Premium-niveau
+ Aanpassing van procedures en supervisie + Opslag
Neem contact
FIRST-NIVEAU
FIRST-niveau Bedrijfsniveau
+ Volledige outsourcing (advies, evolutie, technisch beheer, ...)
Neem contact

Begeleiding

Ondersteuning en aangepast adviesCommercieel ingenieursteamPersoonlijke verkoopingenieurPersoonlijke verkoopingenieur. Indien nodig een technische expertVerkoopingenieur en persoonlijke technische expert
Persoonlijke projectmanager voor advies, monitoring en bouw van platformsIn optieIn optie

Assistentie

Persoonlijke en veilige klantinterfaces (facturering, statistieken, rapporten ...)
Verstrekken van operationele en incidentmeldingen
Toegang tot technische ondersteuning via e-mail24x724x724x724x7
Toegang tot technische ondersteuning via de telefoon9h - 19h
24 x 7 in optie
9h - 19h
24 x 7 in optie
9h - 19h
24 x 7 in optie
24x7
Aanwezigheid on-site24x724x724x724x7
Gegarandeerd raamwerk van technische ingrepen9h - 19h24x724x724x7
Door de klant aangepaste interventieprocedures
Beschikbare tijd per maand voor klantverzoeken, exclusief reeds inbegrepen diensten (huidige operaties en incidentbeheer)3 uur per server
Garantie technische interventietijd (GTI) per e-mail24 uur12 uur4 uur2 uur
Garantie technische interventietijd (GTI) per telefoon1uur30min15min15min
Proactieve interventietijdgarantie na het vinden van het probleembinnen 4 uurbinnen 2 uurbinnen 1 uurbinnen 30 min.
Direct contact met een gekwalificeerd contact in het datacenter (bij ons geen externe hotline!)
Afwikkeling tickets via mail door gekwalificeerd personeel (ondersteuningstechnicus, ondersteuningsingenieur, R en D)

Uitrusting

Definitie van de architectuur die het best is aangepast aan uw behoeften
Proactief voorstel voor de ontwikkeling van uw infrastructuren
Materialen en componenten getest en gecertificeerd door IKOULA
Materiaal gegarandeerd tijdens de gehele looptijd van de service
Gegarandeerde vervangingstijd (GTR-hardware)binnen 24 uurbinnen 4 uurbinnen 4 uurbinnen 4 uur

Systeembeheer

Ondersteunt volledig systeembeheer (web en database, alleen de applicatie wordt niet beheerd)
Root- / beheerderstoegang voor de client

Root- / beheerderstoegang voor de client

Root- / beheerderstoegang voor de client
Ondersteuning voor toegangsbeheer en beperkte gebruikersrechten voor het bijwerken van servergegevens

Toezicht

Systeemtoezicht (CPU, RAM, harde schijf ...), maandelijks rapport per e-mail.
Monitoring van componenten en diensten per e-mail
Aanpassing van de monitoringprocedure (items, drempels en alarmniveaus, onder voorbehoud van validatie)
Ondersteuning van het alarmbeheerProcedureboek opgesteld door de klant en ingesteld door IKOULAProcedureboek opgesteld met de klant en ingesteld door IKOULA
Beheer van ramp-ups (vinden en voorstellen van een adequate oplossing)

Back-ups

Back-upIn optieIn optie
Back-up-ruimteIn optieIn optie40 GB inbegrepen
Optioneel extra vermogen
40 GB inbegrepen
Optioneel extra vermogen
Definitie van het back-up-beleidDoor de klantDoor de klantDoor de klantDoor de klant
Realisatie van back-ups op verwisselbare media en archiveringIn optieIn optieIn optieIn optie
Back-ups herstellen in geval van een crash (systeem of hardware)Door de klant via de webinterfaceDoor de klant via de webinterfaceDoor de klant via de webinterfaceDoor IKOULA in samenwerking met de klant
Online-back-up databaseMySQL en SQL-server
In optie
MySQL en SQL-server
In optie
MySQL en SQL-server
In optie
MySQL en SQL-server
In optie

Veiligheid

Voltooide maandelijkse beveiligingsaudit - OpenVAS
Optimalisatie van serverbeveiliging na beveiligingsauditIn optie
Het toepassen van beveiligingsupdates die zijn gevalideerd door de clientIn optie
Behandeling van het beheer van de veiligheidsregels van firewallIn optieIn optieIn optie

Netwerken

Netwerksupervisie24x724x724x724x7
Percentage beschikbaarheid netwerk / connectiviteitsgarantie99,90%99,95%99,95%99,95%

Onze nagekomen verplichtingen

Niet-gerespecteerde beschikbaarheidspercentage*5 strafpunten per bevinding5 strafpunten per bevinding5 strafpunten per bevinding
GTI niet gerespecteerd*1 punt per 1/2 uur te lang
GTR niet gerespecteerd*1 punt per 1/4 uur te lang
Naleving van de data van beschikbaarheid van de exploitatierapporten*1 punt per niet gerespecteerde data
*Beschikbaarheidspercentage berekend op maandelijkse basis. 5 strafpunten komen overeen met een korting van 5% op de maandelijkse factuur van de betreffende dienst, met als plafond 20% van de maandelijkse factuur van de betrokken dienst.



Geïnteresseerd in outsourcing? Neem contact op met onze experts over uw behoeften en ontdek het serviceniveau dat bij u past. NEEM CONTACT OP MET ONZE VERKOOPSERVICE