Waarom kiezen voor outsourcing?

Outsourcing heeft veel voordelen voor uw bedrijf. Dit houdt in dat u het onderhoud en het beheer van uw informatiesysteem geheel of gedeeltelijk delegeert aan deskundigen die u veiligheid, betrouwbaarheid en schaalbaarheid van uw infrastructuur garanderen, terwijl u uw bedrijfskosten kan minimaliseren. U kan kiezen voor een volledige of gedeeltelijke outsourcing, afhankelijk van uw behoeften en de interne systeemvaardigheden die u hebt.

Outsourcing: meerdere voordelen

Wilt u uw IT-infrastructuur toevertrouwen aan experts? Outsourcing wordt dus voor u op maat gemaakt en biedt ontegensprekelijke technische en financiële voordelen.

De technische voordelen van outsourcing

De sterke punten van outsourcing situeren zich voornamelijk op technisch vlak, vooral als u intern niet over voldoende vaardigheden beschikt. De bedrijven voor outsourcing hebben experts in dienst die op een reactieve manier de continuïteit van uw informatiediensten zullen waarborgen in het geval van pech of storingen. In de meeste gevallen omvatten de formules voor outsourcing 24/7 toegang tot technische ondersteuning en garanderen snelle interventietijden, afhankelijk van het onderschreven pakket. Als u grote onderhoudsbehoeften hebt en een substantiële IT-infrastructuur, aarzel dan niet om te kiezen voor aanvullende diensten, zoals realtime systeemmonitoring, regelmatige monitoring om te anticiperen op bugs en storingen, veiligheidsaudit om de integriteit van uw gegevens te waarborgen, snelle vervanging van componenten die niet meer werken ... Een regelmatige back-up van uw gegevens wordt meestal verzorgd door de serviceprovider van het outsourcing. Ikoula biedt u verschillende formules inzake outsourcing met aangepaste opties die zo ver kunnen gaan als het beheren van uw websites en databases, zodat u zich kan concentreren op uw kerntaken.

Ander voordeel? Een outsourcing provider waakt constant in technologisch opzicht en biedt u de krachtigste oplossingen op de markt voor uw informatiesysteem en helpt u bij het optimaliseren van uw dagelijkse taken. Als u de behoefte hebt om uw infrastructuur te laten evolueren, wordt u naar de beste oplossing geleid, zowel qua kosten als qua performantie.

De menselijke en financiële voordelen van outsourcing

Als u een kleine organisatie bent, kan outsourcing u helpen en moet u geen dedicated werknemer aannemen, terwijl uw behoeften niet omvangrijk genoeg zijn voor een voltijds equivalent. De implementatie en het onderhoud van een computersysteem kunnen zeer complex zijn, vooral als uw beroep veraf staat van de nieuwe technologiesector. Een outsourcing provider biedt een formule op maat van uw behoeften en schaalbaar. U kan het geheel of een deel van het onderhoud van uw werkstations, servers of software aan hem toevertrouwen. Dit kan variëren van enkel interventie in geval van panne of storing tot een administratie in real-time, gekoppeld aan een dedicated contactpersoon. Ander belang? Uw outsourcing provider beschikt over een zicht op het geheel van uw informatiesysteem. Dit is een meer duurzame oplossing dan het gebruik van een groot aantal onderaannemers die vaak slechts een gedeeltelijk overzicht van uw infrastructuur hebben.

De tarieven zijn zeer toegankelijk en stellen u in staat om uw uitgaven te maximaliseren, omdat u met outsourcing snel kan reageren in geval van een storing en u de continuïteit van uw activiteiten niet beïnvloedt. Een factor die des te belangrijker is als u goederen en diensten verkoopt of in een strategische sector opereert waar reactievermogen voorop staat. Over het algemeen bieden providers u een maandelijks bedrag dat u kan aanpassen als uw behoeften toenemen.

Hoe u uw outsourcing provider kiezen

Voordat u een outsourcing provider kiest, moet u uw behoeften definiëren: het serviceniveau (standaard of aangepast), de grootte van uw infrastructuur, het aantal dedicated servers of cloud, de hoeveelheid materiaal die moet worden onderhouden en het budget dat u aan deze post kan toewijzen. Zodra uw specificaties zijn gedefinieerd, zijn enkele criteria essentieel voor performante outsourcing:

  1. De verscheidenheid aan formules die worden voorgesteld. Zelfs als u op dit moment slechts een paar behoeften hebt, kan dit veranderen en moet uw provider u eenvoudig complete oplossingen kunnen bieden.
  2. Permanente toegankelijkheid van een technische ondersteuning.
  3. Een periodieke beveiligingsaudit is een groot pluspunt om op problemen te anticiperen.
  4. Een snelle reactietijd in geval van pech of storing.
  5. Toegang tot dashboards met een overzicht van incidenten en interventies en rapportagehulpmiddelen.
  6. Als u een hoog serviceniveau nodig hebt, aarzel dan niet om te kiezen voor outsourcing met een dedicated technisch expert.
  7. Als u zeer specifieke begrenzingen hebt op het gebied van beveiliging en/of kritikaliteit, moet u ervoor zorgen dat de serviceprovider aanbiedingen op maat biedt.

Wat uw noden ook zijn, we raden u aan om verschillende aanbiedingen te vergelijken en te kiezen voor de aanbieder die het best geschikt is voor uw begrenzingen. Vooraleer contact op te nemen met de expert of de vertegenwoordiger van de gekozen dienstverlener(s), stelt u een lijst met vragen op waarmee u uw behoefte kan verdiepen en waardoor u kan kiezen voor een duurzame en efficiënte oplossing.


Ontdek onze verschillende outsourcing formules

De belangrijkste http-protocollen.

Meer informatie nodig? Vraag onze specialisten om advies. Neem contact op met onze verkoopafdeling