Serviceniveaus

Onderhoud door deskundigen
om uw problemen betreffende hosting op te lossen

Vertrouw het beheer van uw infrastructuur toe aan Ikoula, een professional binnen de sector die de complexiteit van infrastructuurbeheer en kwesties als beveiligingsregels, datavolume, milieueisen en budgetoptimalisatie beheerst. Door u de gelegenheid te geven uw kosten beter onder controle te houden en u te richten op uw kernactiviteiten, helpt hosting van beheer u bij u bij het verbeteren van de prestaties van uw bedrijf en dus van uw werknemers, leveranciers en klanten.

Ontdek de serviceniveaus van Ikoula, vennootschap gespecialiseerd in informatiebeheerVerschillende niveaus van supervisie voor uw infrastructuren

  • Liberty Level


    Liberty Level

    INCLUSIEF


    • Toegewijde en veilige klantinterfaces
    • Proactieve interventie
    • Materialen en componenten getest en gecertificeerd door Ikoula
    • Materiële garantie voor de duur van de service

    • 24/7 technische ondersteuning in Frankrijk
    • Technische interventietijdgarantie (GTI): 1 uur per telefoon / 24 uur per e-mail
    • Beschikbaarheidspercentage 99,90%




  • PRIME Level


    PRIME Level

    € 79

    /maand
    • Liberty Level
      + Supervisie en monitoring
    • 24/7 systeemtoezicht
    • Component- en servicemonitoring
    • Maandelijkse volledige beveiligingsaudit

    • 24/7 Interventievenster
    • Garantie van interventietijd (GTI) 2 keer sneller
    • Garantie vervangingstijd binnen 4 uur
    • Ondersteuning waarschuwings- / storingsbeheer van het materiaal
    • Beschikbaarheidspercentage 99,95%
    • Korting als de beschikbaarheid niet wordt gerespecteerd
  • BUSINESS Level


    BUSINESS Level

    € 249

    /maand
    • Prime Level
      + Aanpassing van procedures
    • Aangepaste interventieprocedures door de klant
    • Aangepaste monitoringprocedures door de klant
    • Verschaffing van operationele en incidentrapporten

    • Speciale verkoopingenieur
    • Garantie van interventietijd (GTI) 4 keer sneller
    • Ondersteuning van het waarschuwings- / incidentenbeheer betreffende materiaal en toezicht
    • 40 GB back-up aangeboden door de server



  • FIRST Level


    FIRST Level

    € 499

    /maand
    • Business Level
      + Volledige ondersteuning

      (Alleen in het Engels of Frans)
    • Volledige administratieondersteuning (web en database)
    • Ondersteuning betreffende schaalbaarheidsbeheer
    • Optimalisatie van serverbeveiliging na beveiligingsaudit
    • Toepassing van klant-gevalideerde beveiligingsupdates en firewall-beveiligingsbeleid
    • Maandelijkse tijd besteedt aan verzoeken van klanten, exclusief services die al zijn inbegrepen

    • Speciale technische deskundige
    • Telefonische technische ondersteuning 24/7
    • Garantie van interventietijd (GTI) 8 keer sneller
    • Ondersteuning van het waarschuwings- / incidentenbeheer betreffende materiaal, supervisie en service
    • Korting als interventietijd (GTI) niet wordt gerespecteerd
    • Korting als de vervangingstijd (GTR) niet wordt gerespecteerd
    • Korting als de beschikbaarheidsdata van de rapporten niet worden gerespecteerd
Heeft u informatiebeheer nodig voor uw servers? Vraag een specialist welk plan het beste bij u past. Neem contact op met onze verkoopafdeling
Wat houdt serviceniveaus van hosting-service bij Ikoula in?Te vinden in onze service levels
  • Onderhoud en monitoring

    Van uw serverplatforms 24 uur en 7/7 dagen.

  • Begeleiding

    We doen meer dan u uitsluitend infrastructuur bieden, wij onderhouden deze ook.

  • Documentatie over uw infrastructuur

    Met omkeerbaarheidsclausules en belastingverhogingstest.

  • Een team in Frankrijk

    Aanwezig in onze infrastructuur voor snelle interventies.

  • Aangepaste aanbiedingen

    Wij passen ons aan aan de beperkingen van uw bedrijf.

  • Rapportagehulpmiddelen

    Dashboards, grafieken en statistieken, monitoring, interventies en advies.

Waarom mijn infrastructuur beheren?
  • Op de hoogte gesteld worden
    • van de status van uw infrastructuren in real time via ons beveiligd Extranet
  • Ter geruststelling
    • Indien nodig grijpen de ikoula-teams automatisch in.
  • Meting
    • De prestaties van uw platform op basis van uw KPI's
  • Ontwikkeling
    • Ons team begeleidt u bij de evolutie van uw behoeften

Onze Service Levels

LIBERTY
LIBERTY Level
PRIME
PRIME Level
BUSINESS
BUSINESS Level
FIRST
FIRST Level

Diensten

Aangepaste ondersteuning in overeenstemming met uw behoeften
Speciale verkoopingenieur
Speciale technische expertoptie
Toegewijde projectmanager voor advies, monitoring en constructie van platformsoptieoptie

Assistentie

Toegewijde en veilige klantinterfaces (facturering, statistieken, rapporten ...)
Verschaffing van operationele en incidentrapporten
Toegang tot technische ondersteuning via e-mail24x724x724x724x7
Toegang tot technische ondersteuning via de telefoon9 - 19 uur9 - 19 uur9 - 19 uur24x7
Aanwezigheid on-site24x724x724x724x7
Venster met interventies9 - 19 uur24x724x724x7
Aangepaste interventieprocedures door de klant
Maandelijkse tijd besteedt aan klantaanvragen, buiten reeds geleverde diensten (huidig beheer en incidentenbeheer)3 uur per server
Technische Interventietijdgarantie (GTI) per mail24 uur12 uur4 uur2 uur
Technische Interventietijdgarantie (GTI) per telefoon1 uur30 min15 min15 min
Proactieve interventietijdgarantie na het vaststellen van het probleembinnen 2 uurbinnen 1 uurbinnen 30 min.
Direct contact met een gekwalificeerde contactpersoon zonder via een hotline te gaan
Ticketresolutie door gekwalificeerd personeel (Ondersteuningstechnici, Support Engineer, R & D)

Materiaal

Definitie van de architectuur die het meest is aangepast aan uw behoeften en de evolutie van de infrastructuur
Materialen en componenten die zijn getest en gecertificeerd door Ikoula
Materiaal gegarandeerd tijdens de duur van de service
Garantie vervangingstijd (GTR Hardware)binnen 4hbinnen 4hbinnen 4h

Systeembeheer

Ondersteuning volledig systeembeheer (web en database, alleen de app wordt niet beheerd)
Ondersteuning Access Management en toewijzing beperkte gebruikersrechten om servergegevens bij te werken
Ter beschikking stellen van root-toegang / beheerder

Toezicht

Systeemtoezicht (CPU, RAM, harde schijf ...), maandelijks rapport per e-mail.24x724x724x7
Monitoring van componenten en diensten via e-mail
Aanpassing van de monitoringprocedure (items, drempels en waarschuwingsniveaus, onder voorbehoud van validatie)
Ondersteuning voor waarschuwings- / incidentenbeheerAlleen materiaalMateriaal + door de klant gedefinieerde supervisieMateriaal + door de klant gedefinieerde supervisie + systeem + service
Ondersteuning voor schaalbaarheidsbeheer (vinden en voorstellen van een adequate oplossing)

Back-ups

Definitie van het back-up-beleidDoor de klant
Optie extra omvang
Door de klant
Optie extra omvang
Door de klant
40 GB per server inbegrepen
Optie extra omvang
Door de klant
40 GB per server inbegrepen
Optie extra omvang
Back-ups en archivering van verwisselbare media uitvoerenOptieOptieOptieOptie
Back-ups herstellen in geval van een crash (systeem of materiaal)Door de klantDoor de klantDoor de klantDoor de klant

Veiligheid

Volledige maandelijkse beveiligingsaudit - OpenVASDoor de klant
Optie extra omvang
Door de klant
Optie extra omvang
Door de klant
40 GB per server inbegrepen
Optie extra omvang
Door de klant
40 GB per server inbegrepen
Optie extra omvang
Optimalisatie van serverbeveiliging na beveiligingsauditOptie
Toepassen van beveiligingsupdates die zijn gevalideerd door de klantOptie
Ondersteuning van het beheer van het beveiligingsbeleid van firewallOptie

Netwerken

Netwerktoezicht24x724x724x724x7
Beschikbaarheidspercentage netwerk / Connectiviteitsgarantie99,90%99,95%99,95%99,95%

Onze verplichtingen

Niet gerespecteerd beschikbaarheidspercentage*5 strafpunten per vaststelling5 strafpunten per vaststelling5 strafpunten per vaststelling
GTI niet gerespecteerd *1 punt per 1/2 uur overschrijding
GTR niet gerespecteerd *1 punt per 1/4 uur overschrijding
Naleving van de data van de ter beschikkingstelling van de exploitatierapporten*1 punt per niet gerespecteerde datum

*Beschikbaarheidspercentage berekend op maandelijkse basis. 5 strafpunten komen overeen met een korting van 5% op de maandelijkse factuur van de betreffende dienst, met een plafond van 20% van de maandelijkse factuur van de betreffende dienst.

Kies het juiste serviceniveauVeelgestelde vragen

Alles zien Alles sluiten
Wat is het nut van informatiebeheer?
Met informatiebeheer kunt u het onderhoud van uw apparatuur toevertrouwen aan professionals in de sector die de verschillende problemen met betrekking tot webhosting beheersen.
    Kiezen voor informatiebeheer, betekent kiezen voor:
  • De rust: Indien nodig grijpen onze teams van ter plaatse zijnde specialisten automatisch in. Hiermee kunt u uw platform beschikbaar houden en onderbrekingen van diensten voorkomen. U kunt zich op deze wijze toeleggen op uw kernactiviteiten.
  • Veiligheid: Onze experts zijn vertrouwd met de beveiligingsproblemen die van invloed kunnen zijn op ons bedrijf en zijn het best geplaatst om u maximale beveiliging te bieden.
  • Informatie: U kunt de status van uw infrastructuur in realtime volgen dankzij ons beveiligd Extranet. U kunt tevens de prestaties van uw platform volgen op basis van uw KPI's.
Wat houdt service van informatiebeheer in?

  1. Monitoring (Zabbix-tool):
    • Liberty Level: Monitoring, kennis van de fysieke of virtuele serverstatus ("up" of "down") en controle van bepaalde netwerkpoorten.
    • Prime Level: Standaard monitoring, onze Zabbix-monitoring tool is op uw server geïnstalleerd. Net als een sonde maakt deze nauwkeurige metingen, controleert de status van systeembronnen (RAM, CPU, schijf, netwerk, enz.) en de diensten (https, web, zoeken, bdd, enz.).
    • Business Level et First Level: Geavanceerde monitoring, aangepaste sondes worden op uw platform geïnstalleerd, deze controleren de beschikbaarheid maar ook de kwaliteit van uw bronnen (bijv. reactietijd van een server). Op een webplatform controleren we bijvoorbeeld de reactietijd van een startpagina. Deze metingen worden geregistreerd en vergeleken om servicestoornissen te identificeren. Boven een bepaalde drempel worden waarschuwingen verzonden en is menselijke ingrijpen nodig. Deze interventies kunnen worden voorzien in de voorschriften van procedures.
  2. Back-up / herstellen:
    • Liberty Level en Prime Level: Als optie beschikbaar
    • Business Level et First Level: Inbegrepen moet een back-up extern zijn (anders dan Snapshot), deze bevat een kopie van alle bronnen die nodig zijn voor het herstel (systeem + databases).
  3. Systeembeheer: er zijn 2 niveaus van systeembeheer beschikbaar bij Ikoula.
    • Deel A: de acties om de beschikbaarheid van services volgens de procedurevoorschriften te behouden
    • Deel B: definieert de door mensen bestede tijd die nodig is voor het dagelijkse beheer van FP (beveiligingsupdate, software)
Zijn er verschillende soorten informatiebeheer?
We bieden 4 verschillende niveaus van informatiebeheer:
  • LIBERTY Level:omvat monitoring van uw infrastructuur
  • PRIME Level: in aanvulling op het LIBERTY Level, inclusief de standaardmonitoring van uw platforms
  • BUSINESS Level: in aanvulling op het PRIME Level, inclusief geavanceerde monitoring, back-up / herstel en het systeembeheer van deel A.
  • FIRST Level: in aanvulling op het BUSINESS Level, omvat het systeembeheer van deel B
  • De optie "Gedeeld informatiebeheer": de klant beheert gedurende de dag en Ikoula zorgt ervoor dat de service beschikbaar is buiten kantooruren
Houd toezicht op mijn platforms via het Extranet
Ter ondersteuning van het informatiebeheer van uw platforms, biedt Ikoula verschillende rapportage- en supervisiehulpmiddelen die beschikbaar zijn via een speciale en veilige webinterface.
Met het Extranet beschikt u over alle informatie die u nodig hebt om uw platforms te beheren:
  • Monitoring
  • Dashboard
  • Follow-up van belangrijke indicatoren
  • Reporting
De voordelen van het Ikoula-Extranet:
  • Beveiligde webinterface met controledashboards.
  • Interventieverslag, advies en identificatie van behoeften.
  • Jaarlijks tevredenheidsverslag en belangrijkste oriëntaties.
  • Toezicht op diensten en specifieke monitoring.